Pero Piše

Članki - Otroški avtosedež

Bassman - Sre 14 Apr, 2004 18:36
Naslov sporočila: Otroški avtosedež
čeprav često trdimo, da so otroci naše največje bogastvo, in jim želimo zagotoviti kar največjo varnost, se je na tokratnem testu otroških varnostnih sedežev, ki ga je Avto-moto zveza Slovenije izvedla v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi klubi v okviru konzorcija EuroTest, pa tudi porabniškega združenja ICRT, izkazalo, da noben sedež ni dobil ocene zelo dobro. Vsega 5 sedežev izmed 52 preskušenih je dobilo oceno dobro, 24 sedežev pa je dobilo oceno zadovoljivo. 11 sedežev si je prislužilo oceno podpovprečno, kar 12 sedežev pa oceno pomanjkljivo.

Pri čelnih trkih se je izkazalo, da so pri trku otroci, ki sedijo obrnjeni v nasprotno smer vožnje, manj obremenjeni kot pa otroci, ki sedijo v smeri vožnje. Seveda pa velja upoštevati, da so lahko v nasprotno smer vožnje obrnjeni le dojenčki in otroci do 18 kg telesne teže, večji otroci pa gledajo v smer vožnje, saj jim sicer zmanjka prostora za noge, pa tudi vidljivost navzven je povsem drugačna.

Pri bočnem trku je najbolj pomembno, da sedež ustrezno zavaruje otrokovo glavo, tako da ta ne udari v šipo ali v karoserijo avta. Zato mora imeti otroški varnostni sedež ustrezno oblikovan zglavnik, ki zagotavlja tudi bočno zaščito, a ne sme preveč omejevati pogleda navzven. Poleg tega mora biti sedež tudi ustrezno pritrjen v avto, tako da se ob trku ne premika ali celo prevrne.

Posebno pozorni smo bili pri testu na možnost napačne uporabe. čim več možnosti za pritrditev ponuja sedež, tem več je možnosti za napačno pritrditev, kar pomeni slabšo zaščito. [e posebej hitro pride do napačne uporabe, če so tudi navodila za uporabo slabo napisana ali težko razumljiva - to pa je po naših izkušnjah dokaj čest primer.

LE TRIJE ISOFIX SEDEŽI
Isofix je mednarodno standardiziran način pritrditve otroških varnostnih sedežev v avto. Sistem deluje tako, da ima avto na karoserijo pritrjeni ustrezni priponki, kamor se prek posebnih nastavkov zaskoči sedež, ki ima vgrajen isofix sistem. Cilj isofix sistema je enostavna in predvsem varna pritrditev otroškega sedeža v avto.

Zaradi medsebojne različnosti tako avtomobilov kot sedežev pa je predpisano, da mora biti isofix sedež homologiran za vsak model avta posebej, medtem ko so otroški varnostni sedeži, ki so v avto pritrjeni z varnostnim pasom, homologirani za splošno uporabo - ne glede na model avtomobila. Težava isofix pritrditve je namreč v tem, da je sedež pritrjen v avto le v dveh točkah v zadnjem delu sedeža. Ob trku pa ob neustreznem položaju otroškega sedeža ta ob čelnem trku lahko močno zaniha naprej, nato pa nazaj. To seveda pomeni tudi (pre)veliko gibanje otroka v sedežu in s tem (pre)velike obremenitve. Da bi se izognili temu nihanju, so se v ZDA odločili, da mora biti otroški varnostni sedež v avto pritrjen še z dodatnim pasom, ki je pritrjen na vrh sedeža in na zaponko v karoseriji avta. Evropski izdelovalci sedežev pa se vse bolj odločajo za rešitve z nastavljivo opornico, ki ima oporo na tleh avtomobila in tudi preprečuje prekomerno nihanje sedeža. Izmed treh preskušenih isofix sedežev sta imela dva: Fairov bimbo fix in Storchenmühlejev space opornico, medtem ko ima Römerjev sedež duo plus poseben mehanizem, ki samodejno nastavlja kot pritrditve glede na položaj avtomobilskega sedeža.

NAJBOLJŠI NA TESTU
V skupini otroških sedežev za dojenčke - skupina 0+ - je najboljšo oceno dobil Römerjev sedež baby safe. V skupini I sta oceno dobro dobila dva sedeža: HTS be safe isi comort in pa Römerjev duo plus isofix. Kiddyjev sedež life plus je dobil oceno dobro kot sedež, ki ustreza skupinam I, II in III, torej za otroke težke od 9 do 36 kg. [e en Römerjev sedež je dobil oceno dobro za skupini II in III, torej za otroke težke od 15 do 36 kg. Vsi ti sedeži imajo dobro oporo glave, ustrezen potek varnostnega pasu za pritrditev otroka v sedež. Te sedeže je tudi enostavno namestiti v avto, navodila za uporabo so lahko razumljiva. Otroci so tudi zadovoljni z oporo za noge, dobro obloženostjo in, kar je tudi zelo pomembno, dobro vidnostjo navzven.

NAJSLABŠI NA TESTU
Dva sedeža sta se izkazala posebej slabo. Prvi je CAM ciao lusso (test z lutko obrnjeno v smer vožnje) in pa TeamTexov safety baby basic (test z lutko obrnjeno v nasprotno smer vožnje). Oba sedeža nista zdržala obremenitev pri čelnem trku. Zaponke, po katerih poteka pas za pritrditev sedeža, so bile ob čelnem trku iztrgane iz sedežev, zato sta sedeža izgubila pritrditev in poletela - s preskusno lutko vred - po avtu.

Več o testu otroških sedežev v Motoreviji junij-julij 2003!


vir: www.motorevija.si
časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB