Avtor |
Objave |
Admin.
Administrator
Starost: 94
Pridružen/-a: 21:33, 29-Okt-2004
objave: 3924
Teme: 1316
3126.1 kinta/e
100.0 šold/e
-5400.0 flika/e
|
|
Sanjske ženske za vsakogar
Eden izmed bolj sočnih sporov, ki so se to leto odvili pred oglaševalskim razsodiščem, je bila pritožba dveh "potrošnic" zaradi oglasa Sanjska ženska. Kdo ima ključ do njenega srca? za oddajo Pop TV. Slogan "Kdo ima ključ do njenega srca?" in slika vklenjene medenice v deviškem pasu naj bi predstavljala percepcijo ženske, ki ima zgolj "vaginalno povezavo do čustev", sta bili ogorčeni potrošnici. Zapisali sta, da je "deviški pas atribut nasilja nad žensko par excellence in ga v oglasu kot takega z estetizirano podobo vrivamo v zavest žensk in moških kot nekaj zaželenega, potrebnega in igrivega. Oglas z vizualnim oživljanjem spomina na arhaično navado, s katero so nasilno v nekaterih družbenih okoljih obvladovali žensko seksualnost, neupravičeno šokira in zbuja pozornost - na račun osebnostne integritete žensk".
Ker mora po slovenskem oglaševalskem kodeksu oglas prispevati k razvoju družbene skupnosti (1. člen) in ker oglaševanje ne sme nasprotovati enakopravnosti med spoloma in prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oziroma podcenjujoč način (2. člen), naj bi šlo za očitno kršitev pravil. Pop TV je nato odgovoril - in zmagal -, da se "pravila o dostojnosti skozi obdobja spreminjajo, tako bi bil tovrsten oglas verjetno drugače sprejet leta 1900 kot danes". Po njihovem mnenju večina ljudi razume oglas drugače. Razsodniki so televiziji pritrdili in dodali, da si je ženska sama nadela simbolični "deviški pas" in sama odloča, kdo ima ključ.
Spor zaradi te reklame je tipičen in razkriva, kaj se pravzaprav dogaja s širitvijo reklamiranja v družbi. če namreč dobesedno razumemo argument Pop TV, potem televizijska hiša s svojo drznostjo pravzaprav širi prostor svobode, saj relativizira etične norme in ljudi osvobaja predsodkov. Kar je seveda klasičen neoliberalen argument zagovornikov komercializacije. če se s takšnim razmišljanjem strinjamo, pozabljamo na bistveno, da je namreč namen uspešnega reklamiranja že po definiciji vcepiti ljudem nujnost: Od "kupite" do "glejte". To je v resnici čisto nasprotje "osvoboditve" in je prej bližje širjenju nevroz med populacijo. Reklama Pop TV prej utrjuje tradicionalne stereotipe o moškem in ženski, in sicer tako, da razvrednoti večino žensk, ki ne ustrezajo idealnim meram.
čeprav to ne pomeni, da bi morali konkretno reklamo prepovedati, je očitno, kako nekritično je oglaševalsko razsodišče, ki deluje znotraj oglaševalske zbornice, organ, ki ščiti interese oglaševalcev in ki je žal tudi edini, ki bi lahko učinkovito bdel nad standardi oglaševanja. če k temu prištejemo še ugotovitev agencije za pošto (APEK), ki je pri pregledu nekaterih televizijskih programov naštela približno dve kršitvi oglaševalskih pravil na uro programa, pa je jasno, da se družba res "razvija". A v smeri pisanega Divjega zahoda.
Borut Mekina
Preberi vse...
Izvor: Večer
Večer - dnevne novice
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poglej naslednjo temo
Poglej prejšnjo temo
NE moreš Objaviti novih Tem NE moreš Odgovoriti na to Temo NE moreš Urejati svojih Objav NE moreš Izbrisati svojih Objav NE moreš Glasovati na Objavah Ne moreš prilepiti datoteke na tem forumu Ne moreš Prenašati datotek na tem forumu
|
časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
103083 Attacks blocked
|
|
[ Time: 1.1450s ][ Queries: 36 (0.6208s) ][ Debug on ] |
|